Proiectarea și managementul programelor educaționale

Tipul cursului: obligatoriu pentru cursanții Modulului psihopedagogic nivelul II

       Titularul cursului: lect. univ. dr. Naiana Vatavu

Tematica cursului

Proiecte și programe educaționale. Delimitări conceptuale

  • Tipuri de proiecte educaționale.
  • Tipuri de programe educaționale în funcție de grupurile țintă și domeniul funcțional
  • Programe educaționale – tipuri diferite de realizare în funcție de cele trei mai posibile centrări: pe cursant, pe disciplină și pe profesor.
  • Management educațional – tipuri de conducere a sistemelor de educație, structuri necesare, evaluarea funcționalității și a consecințelor pe termen lung, acordajul fin dintre managementul educațional și managementul societății în ansamblul ei

Metodologia proiectării programelor educaționale

  • Metodă și metodologie.
  • Specificul cercetării în pedagogie

Metodologia proiectării programelor educaționale

  • Analiza nevoilor educaționale
  • Componentele proiectării programelor educaționale (Prognoza, Planificarea, Programarea)
  • Stuctura curriculară a unui program educațional

Managementul programelor educaționale

  • Condiții ale implementării programelor educaționale
  • Strategii și metode ale implementării programului educațional
  • Evaluarea programelor educaționale

Bibliografie

Bunăiaşu, C.M. (2011), Proiectarea şi managementul curriculumului la nivelul organizaţiei școlare, Bucureşti: Editura Universitară.

Cerghit, I.; Neacşu, I.; Negreţ–Dobridor, I.; Pânişoară, I.O. (2001), Prelegeri pedagogice, Editura Polirom, Iaşi

Ciolan, L. (2002), Paşi către şcoala interculturală. Ghid de educaţie interculturală pentru cadrele didactice,  Editura Corint, Bucureşti

Cojocaru, V.M. şi Sacară, L. (2005), Managementul proiectelor pedagogice. Ghid metodologic, Bucureşti: Editura Didactică şi Pedagogică, R.A.

Farca, S. (2010), Cum întâmpinăm copilul ca părinți, bunici, medici și educatori, Editura Trei, Bucureşti

Gherguț, A.; Ceobanu, C. (2009) –  Elaborarea și managementul proiectelor în serviciile educaționale. Ghid practic, Editura Polirom, Iași

Ionel, V. (2002), Pedagogia situaţiilor educative, Iaşi: Editura Polirom

Iosifescu, Ş.( coord), (2000), Manual de management educaţional pentru directorii de unităţi școlare, Bucureşti: Editura Pro Gnosis

Joiţa, E. (2000), Management educaţional. Profesorul manager: roluri şi metodologie, Iaşi: Editura Polirom.

Lock, D. (2000), Management de proiect. Project management. (Ediţia a VI-a), Bucureşti:  Codecs

Potolea, D. (2005), Evaluarea programelor sociale şi educaţionale, Note de curs

Potolea, D.; Neacşu, I.; Iucu, R..; Pânişoară, I.O. (2008), Pregătirea psihopedagogicăManual pentru definitivat şi gradul didactic II – Editura Polirom, Iaşi

www.edu.ro

http://www.ise.ro/teme-de-cercetare

https://www.anpcdefp.ro/erasmusplus

You’re going to publish a post today. Don’t worry about how your blog looks. Don’t worry if you haven’t given it a name yet, or you’re feeling overwhelmed. Just click the “New Post” button, and tell us why you’re here.

Why do this?

  • Because it gives new readers context. What are you about? Why should they read your blog?
  • Because it will help you focus you own ideas about your blog and what you’d like to do with it.

The post can be short or long, a personal intro to your life or a bloggy mission statement, a manifesto for the future or a simple outline of your the types of things you hope to publish.

To help you get started, here are a few questions:

  • Why are you blogging publicly, rather than keeping a personal journal?
  • What topics do you think you’ll write about?
  • Who would you love to connect with via your blog?
  • If you blog successfully throughout the next year, what would you hope to have accomplished?

You’re not locked into any of this; one of the wonderful things about blogs is how they constantly evolve as we learn, grow, and interact with one another — but it’s good to know where and why you started, and articulating your goals may just give you a few other post ideas.

Can’t think how to get started? Just write the first thing that pops into your head. Anne Lamott, author of a book on writing we love, says that you need to give yourself permission to write a “crappy first draft”. Anne makes a great point — just start writing, and worry about editing it later.

When you’re ready to publish, give your post three to five tags that describe your blog’s focus — writing, photography, fiction, parenting, food, cars, movies, sports, whatever. These tags will help others who care about your topics find you in the Reader. Make sure one of the tags is “zerotohero,” so other new bloggers can find you, too.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Creează-ți site-ul web la WordPress.com
Începe
%d blogeri au apreciat: